piątek, 13 listopada 2015

Jaglanka z duszonymi owocami




Te żółte owocki to dzięki kurkumie :)
Składniki (dla 2 dorosłych i dziecka):
5 łyżek kaszy jaglanej
4 suszone morele
1 łyżka wiórków kokosowych
2 gruszki
1 jabłko
1 łyżka masła
szczypta kurkumy, gałki muszkatołowej i cynamonu
kilka goździków
plasterek świeżego imbiru
prażone orzechy włoskie

Przygotowanie:
Kaszę uprażyć i zalać gorącą wodą, dodać utarty imbir. Gotować pod przykryciem na małym ogniu ok. 18 minut nie mieszając. W drugim garnku podgrzać trochę wody, dodać pokrojone morele, przyprawy, wiórki i owoce obrane i pokrojone w dużą kostkę. Dusić kilka minut, dodać masło. Kaszę polać sosem i owocami, a wierzch posypać prażone orzechy (dla dziecka zmielone). Smacznego! :-)

W nieco innej wersji:



Dałam więcej moreli, pokroiłam i namoczyłam je na noc w wodzie. Rano podgrzałam z cynamonem, gałką muszkatołową i owocami (jabłko i gruszka). Dodałam łyżkę masła. Pominęłam goździki i wiórki. Kaszę ugotowałam z imbirem i kurkumą. Wersję dla dorosłych podałam z prażonymi nerkowcami. Mniam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz