wtorek, 17 listopada 2015

Figowe ciacha owsiane bogate w wapń


Wiadomo już od jakiegoś czasu, że wapń z mleka i nabiału wcale nam nie służy, a wręcz przeciwnie. Dlatego proponuję zdrowy deser lub przekąskę bogatą w ten dobry dla nas wapń :)


Składniki (na ok. 25 sztuk):
1,5 szklanki płatków owsianych
3/4 szklanki amarantusa ekspandowanego
1/4-1/2 szklanki migdałów
1/2 szklanki gorącej wody
100 g masła
2 łyżki sezamu
4 duże suszone figi
2 łyżki miodu (zastąpić innym słodziwem dla malucha poniżej roku)
szczypta soli

Przygotowanie:
Figi drobno pokroić (ja użyłam rozdrabniacza), migdały zmielić (nie musi być drobno zmielone, na tyle, by było bezpieczne dla dziecka; ja użyłam rozdrabniacza). W misce wymieszać płatki, amarantus, sezam, migdały, szczyptę soli i dobrze wymieszać. Dodać figi, masło, gorącą wodę i wymieszać, najlepiej ręką. Formować kulki wielkości orzecha włoskiego, położyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i spłaszczyć. Piec w temp. 180 stopni (ja użyłam termoobiegu) ok. 20 min (bez termoobiegu może trochę dłużej). Zostawić do wystygnięcia.

Więcej o źródłach wapnia można przeczytać w tym artykule.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz