czwartek, 5 listopada 2015

Paluszki z tofu ze szpinakiem i ryżem

 

Eksperymentując w kuchni i wciąż testując nowe przepisy, nie zawsze wszystko wychodzi. Ale ten obiad naprawdę mi się udał :) Polecam :)

Składniki (dla 2 dorosłych i dziecka):

Paluszki:
1 kostka tofu naturalnego
1 żółtko
2 łyżki sezamu
1 łyżka płatków drożdżowych lub bułki tartej
Mąka (u mnie ryżowa)
Sos sojowy
Pieprz lub czarnuszka
Słodka papryka
Gałka muszkatołowa
Olej sezamowy

Tofu pokroić w plastry lub kostkę, skropić sosem sojowym i oprószyć pieprzem lub posypać czarnuszką (ja użyłam czarnuszki). Odstawić do lodówki na co najmniej 30 min. Ja zostawiłam na kilka godzin. Zrobiłam rano i czekało sobie do obiadu :) Obtoczyć w mące (u mnie ryżowa). Oddzielić białko od żółtka. Żółtko wymieszać z papryką i gałką. Obtoczyć tofu, następnie w płatkach drożdżowych lub bułce tartej (u mnie płatki), na koniec w sezamie i w gorącym oleju sezamowym na złoty kolor. Ok. 1-2 min. z każdej strony. Gotowe :)

Szpinak:
Opakowanie szpinaku baby 250 g
1 duży ząbek czosnku
Gałka muszkatołowa
1 łyżeczka soku z cytryny
Plasterek sera pleśniowego koziego  (u mnie Montagnolo)
Olej do smażenia (u mnie ghee)

Czosnek obrać i drobno pokroić. Odłożyć na 10 min. (wtedy zachowa swoje wartości odżywcze po przetworzeniu), umyć szpinak. Na patelni rozgrzać olej/ghee, podsmażyć czosnek przez 1 min, dodać szpinak, podlać odrobiną wody i chwilę dusić. Dodać gałkę i sok z cytryny, dusić do zwiędnięcia szpinaku. Dodać ser i chwilę dusić, aż się rozpuści.

Ryż:
Ryż brązowy
Kurkuma

Ryż namoczyć przez kilka godzin (będzie łatwiej strawny dla dziecka i szybciej się ugotuje) i wypłukać. Ugotować do miękkości, w trakcie gotowania dodać szczyptę kurkumy.

Smacznego :)



Paluszki to moja zmodyfikowana wersja przepisu na "Tofu panierowane z sezamem" z książki "Gotowanie według 5 Przemian" B. Temelie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz