poniedziałek, 2 listopada 2015

Jesienna zupa krem z fenkułem


Lekka, delikatna, kremowa. Idealna dla malucha, a mocniej przyprawiona zasmakuje też rodzicom. Zupa pomarańczowa. Kremowy cud z fenkułem. Przepis zaczerpnęłam z portalu Dzieci są ważne.   

Składniki:
1 fenkuł,
1 cebula,
3-4 ziemniaki,
1 marchewka,
2 małe pietruszki,
kawałek pieczonej dyni (może być też świeża),
2-3 łyżki dobrego oleju,
2,5 l wrzątku (uważam,że to za dużo, bo zupa wychodzi wtedy bardzo rzadka)

Przyprawy: duża szczypta kurkumy, 1/2 łyżki mielonej kolendry, duża szczypta gałki muszkatołowej, mała łyżeczka tymianku suszonego i lubczyku, mała płaska łyżeczka soli morskiej, biały pieprz, 2-3 liście wakame (opcja).

Przygotowanie:
Cebulę i fenkuł pokroić w piórka. Pietruszkę i marchew pokroić w talarki. Jeśli mamy pieczoną dynię, kroimy ją na małe kawałki, do zupy potrzebujemy ok. szklanki tak pokrojonej dyni. Jeśli mamy świeżą, również możemy jej użyć, należy ją pokroić w kostkę i odłożyć na bok wraz z obranymi i pokrojonymi  w kostki ziemniakami. Do garnka wlać ok. 1,5 cm wody, poczekać, aż się zagotuje. Następnie wlać olej, dodać dużą szczyptę kurkumy i cebulę. Kiedy się zeszkli, dołożyć fenkuł, marchew i pietruszkę. Doprawić gałką oraz mieloną kolendrą. Przemieszać kilka razy, podusić kilka minut. Zalać wrzątkiem, dodać resztę przypraw oraz ziemniaki, dynię i opcjonalnie wakame. Gotować na maleńkim ogniu przez 40 min. Zupę przed podaniem zmiksować na krem. Świetnie smakuje posypana grzankami lub popingiem z orkiszu. (u nas popping z gryki. Zupa wyszła mi dość rzadka, więc zagęściłam kaszą jaglaną, która została mi ze śniadania).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz