poniedziałek, 2 listopada 2015

Kasza jaglana z musem z banana i pieczonej dyni

Prosta i pyszna! Mus banalny w przygotowaniu,  a w smaku genialny! Zawsze warto mieć w lodówce trochę gotowego pure z dyni, żeby wyczarować takie proste,  szybkie i smaczne śniadanie :)

Składniki (dla 2 dorosłych i dziecka):
ok. 4-5 łyżek kaszy jaglanej
1 łyżka ryżu (opcjonalnie)
plasterek świeżego imbiru
garść goji
prażone orzechy włoskie (dla dziecka łyżeczka zmielonych)
odrobina ciepłego mleka lub wody (opcjonalnie)

Mus:
duży banan
2 łyżki pure z pieczonej dyni*
szczypta cynamonu

Przygotowanie:
Kaszę uprażyłam, dodałam ryż, zalałam gorącą wodą (ok. 3 cm powyżej kaszy), dodałam starty imbir i gotowałam pod przykryciem bez mieszania i podnoszenia pokrywki ok. 18 minut. Wyłączyłam gaz i zostawiłam na kila minut. Goji namoczyć w ciepłej wodzie.
Przygotowanie musu:
Banana rozgniotłam widelcem, dodałam pure z dyni i cynamon, dokładnie wymieszałam.
Ciepłą kaszę przełożyłam do miseczek. Wyszła mi troszkę za sucha, więc podgrzałam w rondelku odrobinę mleka i dodałam do kaszy w miseczkach, wymieszałam z orzechami, goji, nałożyłam mus i ozdobiłam kawałkami banana. Mniam! :)

Zjadł połowę porcji widocznej na zdjęciach. Mus tak mu zasmakował, że wyjadał jego resztkę z miseczki paluszkami i łyżką :)




*Pure z dyni:
Dynię Hokkaido (w dowolnej ilości) myję, kroję na pół, wydam środek. Nie obieram ze skórki. Piekę ok. 45 w piekarniku 180 stopni z termoobiegiem. Studzę, obieram (nie jest to konieczne) i blenduję na pure. Przechowuję w lodówce w zamkniętym pojemniku, wykorzystuję do ciast, placków, naleśników lub jaglanki na słodko :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz