środa, 25 listopada 2015

Owsianka z morelami w soku z winogron


Kolejna propozycja na rozgrzewające aromatyczne śniadanie :) Kupiłam litrowy sok z winogron w eko sklepie i teraz kilka dni z rzędu serwuję śniadanie z jego udziałem :) Ale bynajmniej nam się nie nudzi, bo jest pyszny i potrawy z nim też :)


Składniki:
1/2-3/4 szklanki soku z winogron (u mnie z kartonika z eko sklepu)
9 łyżek płatków owsianych górskich
7-8 suszonych moreli bez dwutlenku siarki
prażone nerkowce, orzechy włoskie lub ziarna słonecznika
szczypta cynamonu
plasterek świeżego imbiru
odrobina utartej skórki cytrynowej
szczypta kakao
gorąca woda
świeże owoce sezonowe (opcjonalnie) - u mnie gruszka

Przygotowanie:
Morele pokroić i namoczyć na noc w soku z winogron. Rano podgrzać, dodać cynamon, utarty imbir, utartą skórkę cytryny, kakao i gotować kilka minut. Jednocześnie w drugim garnku uprażyć płatki, zalać gorącą wodą i gotować kilka minut. Połączyć płatki i morelowy sos. Podawać od razu (inaczej płatki stracą swoją jędrność) posypane prażonymi orzechami (u mnie nerkowce i włoskie, w wersji dla dziecka zmielone). Dobrze smakuje ze świeżymi owocami.

Źródło:
Przepis, nieco przeze mnie zmodyfikowany,  pochodzi z książki "Gotowanie według Pięciu Przemian" B. Temelie (Płatki owsiane słodko-kwaśne, soczyste i ciepłe).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz