czwartek, 7 lipca 2016

Kotlety z jaglanki i bogu oraz pure z kalafiora

 

Nie, nie to nie ziemniaki, to pure z kalafiora! :) Dzięki dodatkowi kurkumy do złudzenia przypomina ziemniaki :) Smakuje inaczej, ale wybornie :) Warto stosować taki zamiennik ziemniaków, które - choć zdrowe -są często przez nas nadużywane. A kotlecik też pychota - jaglanka, bób, zielenina, przyprawy i koniecznie dodatek musztardy! Bób i kaszę przygotowałam sobie poprzedniego dnia i dzięki temu kotlety zrobiły się bardzo szybko :) Został jeden i synek wciągnął na zimno następnego dnia w ramach przekąski :)


Kotlety/burgery:
Składniki (na 6 kotletów):
200 g ugotowanej i ostudzonej kaszy jaglanej (np. z poprzedniego dnia)
200 g ugotowanego i obranego bobu
2 płaskie łyżki mąki (u mnie z ciecierzycy)
1 łyżka płatków drożdżowych
3 średniej wielkości ząbki czosnku
2 łyżki oleju kokosowego lub innego (1 do masy, druga do posmarowania papieru do pieczenia)
1 łyżka sosu sojowego
ok. 4 łyżek posiekanej zieleniny: natka pietruszki, bazylia, kolendra, jarmuż

1 łyżeczka  mieszanki przypraw (u mnie czubryca zielona)
1 czubata łyżeczka ostrej musztardy (u mnie PrimaEco)
ewentualnie sól do smaku w wersji dla dorosłych

Przygotowanie:
Piekarnik nastawić na 180 stopni. Kaszę, bób, zieleninę i czosnek przeciśnięty przez praskę zblendować. Dodać pozostałe składniki i dokładnie wymieszać. Doprawić do smaku. Formować kotlety - ja używam łyżki do lodów, maczam ją w wodzie, żeby masa się do niej nie lepiła. Wilgotną dłonią formuję kulę, spłaszczam i układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia posmarowanym olejem (u mnie kokosowy). Piekę łącznie ok. 30 min. Po 20 minutach odwracam na druga stronę.

Pure z kalafiora:
Składniki:
1 średniej wielkości kalafior
1 łyżka masła lub oliwy w wersji wegańskiej
szczypta kurkumy i gałki muszkatołowej
ewentualnie sól do smaku

Przygotowanie:
Kalafiora ugotować najlepiej na parze, wtedy zachowa najwięcej smaku i wartości odżywczych. Jeśli gotujecie w wodzie, wody z gotowania nie wylewajcie - użyjcie do zupy. Zblendowac z masłem i przyprawami. Dzięki dodatkowi kurkumy wygląda jak pure ziemniaczane :)

Do tego podałam jeszcze surówkę z marchewki i jabłka z oliwą :)
Myślę, że do kotletów warto zrobić też jakiś sos lub podać w bułce z warzywami jako burger :)

Inspiracja na przepis na kotlety pochodzi z bloga Aga ma smaka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz