sobota, 16 lipca 2016

Komosa śniadaniowa z owsianką


Połączenie komosy i płatków bardzo mi zasmakowało i dzielę się z Wami tym prostym przepisem :) Trafiłam na podobny przepis przeglądając książkę "Spektrum" dr Ornisha, osobistego lekarza Billa Clintona i pracownika prezydenta Obamy :) 

Składniki (dla 2 dorosłych i dziecka):
1/2 szklanki komosy ryżowej (u mnie biała)
3/4 szklanki płatków owsianych zwykłych
1-1 1/2 szklanki wody
1/2 szklanki mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
1/4 szklanki pokrojonych suszonych owoców bez dwutlenku siarki
1 łyżeczka miodu (tylko dla dziecka powyżej 12 m-cy)
1 łyżka masła (opcjonalnie)
Cynamon
Świeże owoce i orzechy do podania

Przygotowanie:
Płatki i opłukaną komosę zalać mlekiem i 1 szklanką  wody, dodać cynamon, zagotować i gotować 10 min. na małym ogniu z uchyloną pokrywką od czasu do czasu mieszając. W razie potrzeby dolać wody. Dodać suszone owoce, wymieszać i gotować jeszcze ok. 5 -10 min., aż komosa będzie miękka. Ewentualnie doprawić do smaku miodem i masłem. Podawać ze świeżymi owocami i orzechami, dla dzieci zielonymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz