czwartek, 14 stycznia 2016

Krem marchewkowy z sezamem


Tę ciekawą zupkę odkryłam w książce Anny Czelej pt. "Zima w kuchni Pięciu Przemian". Słodziutka i pyszniutka, idealna dla dzieci, ale też jak najbardziej i dla dorosłych :) Nada się na śniadanie, obiad i kolację :)


Składniki:
2 litry wrzątku
1/3 szklanki sezamu
1 łyżeczka masła
4 marchewki
2/3 szkl kaszy jaglanej
10-12 daktyli
szczypta kardamonu
kilka plasterków świeżego imbiru - ok. 2 cm
szczypta soli (jeśli macie dzieci poniżej 1 r.ż. dodajcie dosłownie odrobinkę, żeby zachować cykl 5 Przemian)
sok z 1/2 limonki
Po garści suszonej żurawiny, rodzynek i wędzonych śliwek (ekologicznych)

Przygotowanie:
Zagotować wodę i w międzyczasie uprażyć sezam mieszając, by się nie przypalił (będzie wtedy gorzki!). Dodać sezam do wrzątku. Następnie dodać masło, obraną marchew, daktyle, kaszę, imbir, kardamon, sól (jeśli macie dzieci poniżej 1 r.ż. dodajcie dosłownie odrobinkę, żeby zachować cykl 5 Przemian) i sok z limonki. Gotować ok. godzinę. Zblednować, dodać żurawinę, śliwki i rodzynki i dokładnie wymieszać. 

Ja dodałam tylko rodzynki i żurawinę, śliwki dorzuciłam dorosłym bezpośrednio do zupy na talerze. Ich smak może być zbyt intensywny dla maluchów. Mojemu synkowi 15 m-cy nie pasuje. 



Przepis pochodzi z książki Anny Czelej pt. "Zima w kuchni Pięciu Przemian".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz