niedziela, 17 stycznia 2016

Dyniowe pancakes by Jadłonomia



Nie mogę się powstrzymać, muszę mieć ten przepis na blogu! Choć wprowadziłam modyfikacje, to sama go nie wymyśliłam, pochodzi z bloga Jadłonomia. Ale tak mi się podoba zdjęcie, które zrobiłam i tak mnie zachwycił ich smak, że po prostu muszę go tu mieć :) Jadłonomio, dzięki za przepis na te pyszne pancakes dyniowe, które zagościły u nas w pewne niedzielne śniadanie :)
Ostatnio upiekłam 2 duże dynie i mam w lodówce nadmiar pure dyniowego, stąd sporo pomysłów na dania z dynią. Na szczęście dynia nigdy się nie nudzi, bo można przyrządzić ją na milion sposobów i za każdym razem inaczej smakuje, w zależności od przypraw i pozostałych składników :)


Składniki (na kilkanaście placków):
1/2 szklanki mąki orkiszowej
1/2 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki imbiru
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli (pominąć, jeśli maluch nie ma jeszcze roku)
1 szklanka jogurtu lub kefiru lub kubeczek jogurtu 150 g i ok. 1/4 szklanki mleka rośinnego (ja zastosowałam tę ostatnia wersję)
1/4 szklanki pure z dyni *
2 łyżki oleju
1 łyżka syropu z daktyli (opcjonalnie)
olej kokosowy lub inny do smażenia


Przygotowanie
Po­łą­czyć i wymieszać wszyst­kie suche skład­ni­ki. Jogurt i ewentualnie mleko wy­mie­szać z dy­nio­wym pure oraz ole­jem i syropem. Do mo­krych skład­ni­ków wsy­pać suche i wszyst­ko zmiksować na gład­kie gęste cia­sto. Na pa­tel­ni roz­grzać olej, na­kła­dać łyżką nie­du­że klek­sy cia­sta i sma­żyć na złoto z oby­dwu stron. Jeść z ulu­bio­nym sy­ro­pem, miodem, dżemem lub musem jablkowym. Smakują na cie­pło i na zimno :)




Jak zrobić pure z dyni?
Dynię Hokkaido kroimy na pół, układamy przeciętymi połówkami do dołu i pieczemy do miękkości - ok. 45 min w temp. 200 stopni. Kiedy jest miękka, po przestudzeniu usuwamy pestki i blendujemy na pure. Ja nie obieram ze skórki, zawsze używam eko dyni, usuwam jedynie tę bardziej przypieczoną skórkę, bo jest gorzka. Pure przekładamy do słoika, zamykamy i przechowujemy w lodówce ok. tydzień. Można zamrozić i przechowywać ok. 6 m-cy.

Raz jeszcze dziękuję Jadłonomio za inspirację! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz