poniedziałek, 21 marca 2016

Ciastka owsiane jeszcze inaczej


Składniki:
1 1/2 szklanki płatków owsianych górskich
1/2 szklanki migdałów
100 g masła (pół kostki)
spora garść rodzynek (u mnie ok. 4-5 łyżek)
4 łyżki syropu z agawy lub innego
szczypta cynamonu
4 łyżki amarantusa ekspandowanego
2 czubate łyżki sezamu łuskanego
1/2 szklanki gorącej wody


Przygotowanie:
Rodzynki zalałam odrobiną gorącej wody, żeby nieco zmiękły. W tym czasie w rozdrabniaczu z ostrzem z literą S rozdrobniłam płatki owsiane, ale nie za drobno, wystarczy blendować przez kilka, maks. kilkanaście sekund. W tym samym urządzeniu rozdrobniłam migdały, drobniej niż płatki, ale znów nie na mąkę. Wymieszałam dokładnie wszystkie suche składniki. Następnie rozdrobniłam rodzynki (można drobno pokroić lub znów użyć rozdrabniacza) i dodałam do suchych składników wraz z pokrojonym w drobną kostkę masłem i gorącą wodą. Dokładnie wymieszałam, a potem jeszcze wyrobiłam masę ręką. Wilgotnymi dłońmi formowałam kulki wielkości orzecha włoskiego, spłaszczałam i układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam ok. 18 minut w temperaturze 180 stopni. Trzeba kontrolować stopień zarumienienia i zostawić do całkowitego ostygnięcia. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz