czwartek, 29 października 2015

Gulasz z czerwonej soczewicy i pęczaku


Uwielbiam dania jednogarnkowe! Szczególnie jeśli wychodzą takie smaczne jak to! Pyszna, sycąca, rozgrzewająca potrawa, idealna na jesień i zimę, dla dzieci i dorosłych :-) No i prosta i szybka w przygotowaniu :) Dziękuję Olga Smile za inspirację :)

Składniki (dla 3 dorosłych i dziecka):
ok. 600 ml przecieru pomidorowego (u mnie domowej roboty produkcji mojej mamy :)
1/2 szklanki czerwonej soczewicy 
2-3 marchewki 
1 pietruszka 
1 cebula 
1 ząbek czosnku 
Kurkuma 
1-2 liście laurowe
2-3 szt ziela angielskiego
1/2 łyżeczki słodkiej wędzonej papryki (nadaje charakterystyczny smak, lepiej nie pomijać i zaopatrzyć się w tę pyszną przyprawę, chyba że nie lubicie)
Olej kokosowy do smażenia (lub inny)
1/2 szklanki kaszy pęczak lub ryżu (w oryginalnym przepisie, którym się inspirowałam robiąc to danie, jest ryż, ale ja nie miałam ochoty na ryż, więc użyłam pęczaku i wyszło naprawdę smaczne)

Przygotowanie:
Cebulę obieram, kroję w kostkę i podsmażam na oleju w żeliwnym ganku razem z liściem laurowym i zielem angielskim oraz wędzoną papryką. Dodaję obrane i starte na tarce o dużych oczkach warzywa. Przesmażam kilka minut. Dolewam sok pomidorowy, wodę, dosypuję soczewicę i pęczak oraz kurkumę. Gotuję ok. 20 minut, pozostawiam jeszcze na kilka minut, żeby kasza doszła. Wersję dla rodziców można doprawić solą i pieprzem.



Inspiracje: robiłam na bazie przepisu Gulasz z soczewicy z bloga Olga Smile.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz