wtorek, 27 października 2015

Krem buraczany z mlekiem kokosowym i paluchy chlebowe z pastą z awokado

Połączenie buraka i mleka kokosowego smakuje wyśmienicie! Słodko-ostry w wersji dla rodziców, dla dzieci tylko słodki. Do tego paluchy chlebowe z pastą z awokado




wg przepisu z książki "AlaAntkowe BLW".

Krem buraczany z mlekiem kokosowym (Jadłonomia): buraki ugotowałam, bo nie miałam pieczonych, a nie chciałam używać piekarnika. Wodę z gotowania buraków wykorzystałam do zupy. Po ugotowaniu i odlaniu zupki dla dziecka, wersję dla dorosłych przyprawiłam odrobiną chili i soli.

Paluchy chlebowe:



"Gotowanie według pięciu przemian" Barbary Temelie.

Wymieszać 2-3 filiżanki zimnej wody, szczyptę soli, 3 filiżanki mąki pszennej razowej (u mnie orkiszowa), filiżankę mąki żytniej razowej, 2 łyżki oleju i zagnieść ciasto. Rozwałkować na grubość 1 cm i pokroić w paski. Obtoczyć w sezamie i piec 20 minut w temp. 200 C.

Ja do ciasta dodałam trochę startej surowej dyni, bo akurat mi została z racji robienia muffinek dyniowych :) Ciasto mi się mocno kleiło i musiałam moje wałeczki obtoczyć w mące. Pominęłam sezam.

Ile zjadł?
Hm, spróbował łyżeczkę kremu, a potem porozlewał. Zjadł awokado. Za to on i wszystko dookoła było w burakach!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz