poniedziałek, 19 września 2016

Pomidorowy krem z soczewicą i dynią


Dostałam od mamy dużo pomidorów tak że nie nadążam ich jeść. Niektóre powoli zaczynały więdnąć i się psuć, więc musiałam coś z nimi zrobić. Tak powstał pomysł na tę zupę - pyszny, sycący krem, idealny na jesienny obiad lub kolację lub jak kto woli - śniadanie :) Prosty i bardzo szybki w wykonaniu. Ja pomidorów nie obierałam ze skórki, ale jeśli zależy Wam na idealnie gładkim kremie, możecie je sparzyć i usunąć skórkę. Smacznego!



Składniki (na 4-5 porcji):
1/2 szklanki czerwonej soczewicy
ok. 300 g dyni hokkaido
ok. 200 g cukinii
1 spora cebula
2 spore ząbki czosnku
1 kg pomidorów
1 łyżeczka kminu rzymskiego
1 łyżka posiekanej świeżej bazylii
4-5 gałązek świeżego tymianku
2-3 łyżki oleju
woda lub bulion

Przygotowanie:
Soczewicę dokładnie opłukać pod bieżącą wodą, zalać szklanką gorącej wody i gotować ok. 5 minut zbierając białą pianę. Odsączyć i ponownie dokładnie opłukać. Cebulę posiekać i zeszklić w garnku na rozgrzanym oleju. Dodać czosnek i kmin, wymieszać i chwilę razem smażyć. Dynię i cukinię pokroić w grubą kostkę i dodać do garnka, wymieszać.  Zalać ok. 2 szklankami wody (tak, by ledwo zakrywały warzywa). Zagotować, dodać soczewicę i pomidory pokrojone w grubą kostkę (je sli chcecie, możecie sparzyć, ja dałam ze skórą). Zagotować i gotować na małym ogniu z uchyloną pokrywką ok. 12-15 min, aż warzywa będą miękkie, a pomidory się rozpadną. Dodać bazylię i tymianek (same listki, bez łodyżek). Zblendować na gęstą zupę krem. Można oczywiście doprawić solą, pieprzem, wędzoną papryką wg uznania. Mnie smakowała bez tych przypraw :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz