sobota, 11 czerwca 2016

Spaghetti z kremowym sosem z tofu


Tofu nie często gości w mojej kuchni. Jednak ostatnio kupiłam 1 kostkę tofu ziołowego. 1/2 użyłam do placków, pozostałą połowę do poniższego sou :)

Składniki (dla 2 dorosłych na nieduże porcje i dziecka):
Sos:
1/2 kostki  organicznegotofu z ziołami
kilka dużych listków świeżej bazylii
pół pęczka natki pietruszki
2 czubate łyżki płatków drożdżowych
3 łyżki oliwy
1/4 łyżeczki wędzonej papryki
Makaron:
ok. 1/4 szklanki wody z gotowania makaronu
ulubiony makaron spaghetti (u mnie orkiszowe, ale może być też inne)

Przygotowanie:
Nastawić wodę na makaron. Pietruszkę posiekać. Wszystkie składniki sosu, wraz z pietruszką i bazylią, umieścić w kielichu blendera i zblendować na gładko. Ugotować makaron. Odlać nieco wody z gotowania makaronu. Makaron wymieszać z sosem i odlaną wodą (dodawać ją stopniowo, aż do uzyskania kremowej konsystencji sosu), najlepiej w tym samym garnku, w którym gotował się makaron. Podawać od razu. Ja podałam z surówką z kalarepy, marchewki, jabłka, oliwy i czarnego sezamu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz