sobota, 2 kwietnia 2016

Kotleciki jaglane z porem


Przed upieczeniem
Zdjęcia nie powalają, ale wierzcie mi smak tak! :) Zazwyczaj kotlety jaglane wychodziły mi dość mdłe, te są inne, mają wyrazisty smak i są naprawdę smaczne :)

Składniki (na ok. 15 niedużych kotlecików):
2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1 duży por (biała i jasnozielona część)
1 cebula
1 ząbek czosnku 
3 suszone pomidory z zalewy drobno pokrojone
2 łyżki płatków drożdżowych 
2 łyżki zmielonych pestek słonecznika 
Ziele angielskie 4-5 szt
Liść laurowy 2-3
Kmin rzymski 1 łyżeczka
Natka pietruszki 2 łyżki
Tymianek 1 łyżeczka 
Sól himalajska lub inna (pominąć dla dzieci poniżej 12 m-cy)
Zmielony słonecznik i sezam lub mąka do obtaczania kotletów
Olej lub ghee do smażenia 

Przygotowanie:
Cebulkę i czosnek podsmażyłam na oleju kokosowym wraz z liściem laurowym, zielem angielskim i kminem. Dodałam pora, podlałam wodą i dusiłam kilka minut pod przykryciem do miękkości. Po przestudzeniu wyjęłam ziele i listki laurowe. W misce wymieszałam jeszcze ciepłą jaglankę, zawartość patelni i pozostałe składniki poza natką pietruszki. Lekko zblendowałam przez kilkanaście sekund. Dodałam natkę pietruszki, wymieszałam. Wilgotnymi dłońmi lepiłam kulki wielkości małej brzoskwini, lekko rozpłaszczałam i  ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 30 min. w temp. 180 stopni. Po 15 minutach przewróciłam na drugą stronę. Na ostatnie 5-7 minut pieczenia włączyłam termoobieg, by nabrały chrupkości :) Można je też oczywiście usmażyć na patelni na złoty kolor :)

W wersji dla dorosłych podałam z sosem chrzanowym :)

Sos chrzanowy a la beszamel
1 łyżeczka masła
1 płaska łyżka mąki
ok. pół szklanki mleka roślinnego
2 łyżeczki chrzanu
1 łyżka zmielonych pestek słonecznika

Chrzan, słonecznik i mleko zblednowałam. Masło rozpuściłam na patelni, dodałam mąkę mieszając. Powoli dodawałam mleko z chrzanem cały czas mieszając. Wyłączyłam gaz, kiedy sos zgęstniał, czyli u mnie po ok. 2-3 minutach. Podałam od razu po przygotowaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz