czwartek, 2 czerwca 2016

Pomysły na pierwsze dania?

Często słyszę od mam zaczynających rozszerzanie diety u sowich maluchów: "Ale co konkretnie podać na początek? Czy są jakieś przepisy...?"

Rozumiem Was doskonale, gdyż kiedy sama rozpoczynałam przygodę z BLW, również brakowało mi przepisów na pierwsze dania. Oczekiwałam, że znajdę w Internecie rozpiskę menu na cały tydzień, żeby było jak najbardziej urozmaicone i zbilansowane. Potem zrozumiałam, że to zbędne. Bo po pierwsze, mleko wciąż jest podstawą pożywienia naszych niemowlaków i stałe pokarmy w żaden sposób go nie zastępują, a po drugie dla dziecka to wszystko jest tak nowe i ekscytujące, że obojętnie  co mu się nie poda i tak będzie to dla niego ogromnie ciekawe! :) Ważne, by nie podawać za dużo nowości na raz, bo może nie wiedzieć, co wybrać i być przytłoczony nadmiarem. 2-3 składniki w jednym posiłku wystarczą w zupełności. 

Można działać według schematu:
Na śniadanie kasza (jaglana, kukurydziana, orkiszowa etc.) lub ryż + owoce (suszone, duszone lub świeże). Ja często robiłam kuleczki :) 

Na obiad kasza/ziemniaki/makaron/chleb na zakwasie + warzywa na parze z odrobiną oliwy lub innego dobrej jakości oleju lub masła.

Kolację na początku rozszerzania diety można pominąć :) Ale jeśli maluch później chodzi spać i jada kolację z rodzicami, świetnie sprawdzi się lekka zupa warzywna - krem lub inna  :)

Tak właśnie powinny odżywiać się też starsze dzieci od pierwszego roku życia w górę. Do tego dochodzą jeszcze 2 przekąski, łącznie 5 posiłków dziennie. Warto więc od samego początku wprowadzić taki schemat, by kształtować u naszych pociech zdrowe nawyki żywieniowe. My dorośli niewątpliwie również na tym skorzystamy :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz