sobota, 11 czerwca 2016

Duszona młoda kapusta z koperkiem i marchewką


Ten przepis ukradłam od mojej mamy. Pycha! :)

Składniki (na ok. 3 dorosłe porcje)
1/2 główki średniej młodej kapusty
2 młode marchewki
1 mały pęczek koperku
ok. 3/4 l wody
4 łyżki oleju lub masła
2 łyżki mąki na zasmażkę (u mnie kukurydziana)
sól, sok z cytryny do smaku


Przygotowanie
Zagotowujemy wodę i dodajemy 2 łyżki oleju lub masła. Kapustę szatkujemy, marchewkę (jeśli jest eko, nie trzeba obierać) ścieramy na tarce o dużych oczkach, koperek drobno siekamy. Wrzucamy do gotującej się wody partiami trochę kapusty, trochę marchewki i tak do wyczerpania przygotowanych warzyw, a na koniec wrzucić posiekany koperek. Dzięki temu lepiej się wymieszają. Można też na bieżąco kroić i dorzucać do gara. Ja tak robię: najpierw szatkuję trochę kapusty, wrzucam do gara, potem ścieram marchewkę, wrzucam do gara, potem znów kapusta, marchewka, a na końcu koperek. Urozmaicam sobie pracę, bo siekanie jest nudne, a tarcie męczące ;) Gotować na niedużym ogniu z uchyloną pokrywką 15 min. Z 2 łyżek mąki i 2 łyżek masła lub oleju zrobić zasmażkę, dodać do kapusty, zagotować i gotować jeszcze chwilę, aż sos nieco się zagęści. Doprawić sokiem z cytryny, ewentualnie solą. Smakuje z chlebem z masłem lub z ziemniakami :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz