poniedziałek, 2 listopada 2015

Warzywa z czarną komosą


Komosa jest zdrowa i pyszna! Nie zawiera glutenu, jest bardzo cennym źródłem białka roślinnego, a także wapnia, tłuszczów, żelaza, fosforu, witaminy E i witamin z grupy B. U dzieci stymuluje hormon wzrostu! :)  Jeśli za nią nie przepadacie, połączcie ją np. z kaszą jaglaną lub ryżem. 

Do zrobienia tej pożywnej i pysznej, a jakże prostej potrawy, wykorzystałam warzywa, które zostały mi z zapiekanki warzywnej z beszamelem. Ugotowałam komosę, podgrzałam warzywa i drobno pokroiłam, wymieszałam, posypałam świeżym koperkiem i gotowe! :) Jeśli jednak pochłonęliście całą zapiekankę, można ugotować świeże warzywa (np. brokuł, kalafior, dynia, marchew), połączyć z komosą i skropić oliwą lub dodać masło lub ghee. Wtedy będzie dość delikatne w smaku. Dla dziecka ok, ale nie każdemu dorosłemu może smakować. Można zatem przygotować do tego ulubiony sos, np. wegański beszamel właśnie :)

Składniki:
szklanka czarnej komosy ryżowej (wychodzi jej sporo - na ok. 4 porcje. Jeśli nie potrzebujecie aż tyle, i tak gotujcie więcej, będzie następnego dnia na śniadanie)
3 szklanki wywaru pozostałego z gotowania warzyw, bulionu lub po prostu wody
wybrane warzywa
sos beszamelowy (opcjonalnie)

Przygotowanie:
Komosę wypłukać pod bieżącą wodą, w garnku zagotować wywar / bulion / wodę, wsypać komosę i gotować ok. 45 na małym ogniu pod lekko uchyloną pokrywką aż komosa wchłonie płyn. Wyłączyć gaz i zostawić na kilka minut, by doszła. Warzywa ugotować, pokroić, wymieszać z komosą i oliwą/masłem lub polać sosem beszamelowym. Można też posypać tartym kozim serem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz