piątek, 4 listopada 2016

Batony orzechowo-karobowe na surowo


Te batony to świetny deser lub przekąska. Zamiast orzechów można dać np. podprażony i zmielony sezam lub jeszcze coś innego, co przyjdzie Wam do głowy :)
No i można robić razem z dzieckiem, dobrze się bawiąc i jednocześnie robiąc coś pożytecznego. W zimne, deszczowe dni mój 2-letni synek często asystuje mi w kuchni przy robieniu tego rodzaju łakoci :) 
P.S. Przyznam, że ten przepis to nie jest do końca mój pomysł. Gdzieś widziałam podobny przepis, ale nie pamiętam gdzie. Dodałam co nieco od siebie i pyszne proste i zdrowe batony gotowe :) 
Składniki:
Suche:
1 szklanka ekspandowanych ziaren (amarantusa, prosa, gryki ...)
3 łyżki karobu
2 łyżki wiórków kokosowych
2 łyżki zmielonych orzechów (u mnie migdały i nerkowce)
Mokre:
3 łyżki masła orzechowego (bez soli, oleju i innych dodatków)
3 łyżki gęstego miodu
3 łyżki oleju kokosowego

Przygotowanie:
W misce wymieszać wszystkie suche składniki. Dodać masło orzechowe, miód i rozpuszczony w kąpieli wodnej olej kokosowy i dokładnie wymieszać. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia, przełożyć masę, wyrównać i mocno docisnąć. Wstawić do lodówki na kilka godzin lub całą noc. Pokroić w dowolne kształty. Przechowywać w lodówce. Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Batony przepyszne,kiedy zrobię następne chyba sama wszystkie zjen 😉

    OdpowiedzUsuń