czwartek, 17 sierpnia 2017

Placki owsiane z musem z brzoskwini (wegańskie)


Przyznam, że drżę, czy podałam prawidłowe proporcje składników, bo te placki robiłam trochę na oko :) W każdym razie wyszło z tego pyszne, sycące śniadanie :) Polecam i dajcie znać, jak Wam wyszły :)
Osobiście uwielbiam płatki owsiane pod każdą postacią, a kiedy nudzi mi się owsianka i jestem na wakacjach u rodziców, czyli mam więcej czasu na przygotowanie śniadania, robię takie oto placki :) Rodzina zajadała się ze smakiem. Wyszły zwarte, miękkie i bardzo sycące. Idealne również na zimno jako przekąska poza domem. Koniecznie dodajcie do nich świeże owoce lub warzywa, bogate w wit. C.

Składniki:
1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
1 i 1/2 szklanki mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
1 spory dojrzały banan
1 łyżeczka ksylitolu
1 łyżka zmielonego siemienia lnianego + 3 łyżki gorącej wody
cynamon, kurkuma, sól (opcjonalnie)
olej kokosowy rafinowany do smażenia

mus: 2 bardzo dojrzałe brzoskwinie (w sezonie, poza sezonem najlepiej użyć dżemu)
dodatkowo: owoce sezonowe, orzechy do podania

Przygotowanie:
Siemię zalać gorącą wodą, zamieszać i odstawić. Banana, mleko i ksylitol zblenować na gładko. Płatki zmielić w młynku o kawy na mąkę (nie musi być bardzo drobno) lub rozdrobnić z użyciem ostrza z literą "S". Do płynnych składników stopniowo dodawać zmielone płatki, mieszając, najlepiej za pomocą miksera. Dodać kleik z siemienia, cynamon, kurkumę i opcjonalnie szczyptę soli. Odstawić na ok. 15 min.UWAGA! Masa dość mocno zgęstnieje po tym czasie.Jeśli będzie zbyt gęsta, dodać nieco wody lub mleka roślinnego. Patelnię rozgrzać, posmarować cieniutką warstwą oleju, placuszki nakładać łyżką i smażyć na małym/średnim ogniu ok. 1-2 min., następnie przewrócić na drugą stronę i dopiec jeszcze przez maks. 1 min. lub krócej. Brzoskwinie obrać i zblenować na gładki mus. Smacznego :)


U dziadków na wakacjach jest czas na robienie placuszków :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz